zaterdag 6 december 2014

De inhoud der kleerkasten van sint en piet....

Heel soms he... Dan denk ik te weinig en zeg ik impulsief: ja, laten we dat doen!!

Zo ook project Jef.... Het begon ergens eind september... Toen werd ik gevraagd om mee te helpen aan een werkgroep op school, genaamd project Jef.... 

Zo werd er beslist wat we wilden, ik zei: met gemak.... 
Ik ging op zoek naar 30 metertjes stof (wat velours de panne werd), patroontjes,.... Een andere mama ging op zoek naar meters fluweel en 100den meter goudsband....
En nog een andere mama ging op zoek naar fluweel en 30 meter gordijnen ;-)

En tussendoor werd nog naarstig gezocht naar schmink, pruiken,... Ook een zoektocht naar chocolade, vooral de allergievrije zonder soya en lactose... Speculaas, mandarijntjes,..... 

Kortom, bezigheid genoeg om een heel aantal dagen mee te vullen.... 

Met 2 andere mama's vulden we de kleerkast van sint en 6 pieten... 

Menige uren naai'plezier' verzekerd.... 
Er werden een heel aantal dagen/voormiddagen/namiddagen/avonden afgesproken, besproken, gezeurt en gedaan.... 
Wasmachines en droogkasten werden bijna om zeep geholpen met al het vrijkomende pluche van de velours de panne....
Dagen lang liepen we glitterend rond...
Wekenlang glittert men hele huis... 
Mijn net gewassen was glittert ook nog als ik het uit de droger haal.... 
Mn geduld was de laatste avond echt op en werd beloond met: 'het lukt me niet en ik gooi het in de vuilnisbak - crisis'.... Maar uiteindelijk... 
WE PULLED IT OF!!

En nu een jaar of 5 ontglitteren ;-)
*nota aan mezelf: er komen de eerst volgende maanden geen princessenjurkjes uit velours de panne....

Maar ik moet zeggen... Als ik het resultaat zag en hoorde van enthousiaste mama's, kids en juffen.... 





En hierbij dus dank aan mn lieve man, die weken stofplukken voorbij zag vliegen en constant hoorde: laat me nog even herust, kmoet voortdoen.... 
En dank aan al de rest om mn gezaag en geklaag aan te horen en mn geklungel recht te zetten ;-) 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten